loading...
ش مثل شعر
مهدیه جاویدان بازدید : 539 شنبه 14 دی 1392 نظرات (0)

********شعر عصر تابستان********

این شعرو واسه شاعرایی که خییییلی دوسشون دارم گفتم.امیدوارم دوست داشته باشین. 

عصر تابستان است.
دامن گلدارم، شاید پهن باشد به لب خرد رودی
شاید هم ،بسازم تاجی از گل های آبی
یا که دردم را بریزم، بر لب بیشه زاری
آری!
اندکی آن سو تر، پرستو لانه دارد
من هم دستانم،پر آرزوی سبز است
پر کاه گل،پر آب،پر عشقی شاید
یادم می افتد به سهراب
همان که قایقی ساخت،با شقایق ها بروی اسب زندگی تاخت.
آن که گفت: آب را گِل نکنیم.
شاید،آن که قایقی نداشت،آب را گِل می کرد
یا که چون حرفی نداشت،یا کریم را سنگ می زد.
عصر تابستان است.
این یاد فروغ زندگیست.
آن که می گفت:مرگ من روزی فرا خواهد رسید.
آن که صیادش شقایق را کشت.
شاید او بود که چشمانش را ،با نم نم باران شست.
برگی می افتد،شاید زمزمه ی ترانه ایست.
شاید یوسف گم گشته است،آن که روزی حافظم گفت:
باز می آید به کنعان.
ای سهراب ،ای فروغ،ای حافظ،
یادتان در دلم، کوهی از عشق بنا کرده است.
عصر تابستان است.
خورشید هم شاید یادتان افتاده
یا باد حرفم را،به دست سپید خورشید داده.
ای حافظ یادت می آید گفتی:
قدر وقت ارنشناسد دل و کاری نکند      بس خجالت که ازاین حاصل اوقات بریم
نه خجالت زده ام،نه پشیمان.
یاد تو در دلم ،حاصل تمام اوقات من است.
عصر تابستان است.
دامنم هنوز، پهن بر لب آن رود است
دستانم غوطه ور، در درون سبزه هاست
شاید روزی،در پس کوهی،آهویی همچون من، ببیند که
عصر تابستان است.

رها(م.ج)

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
سلام به وب من خوش اومدین.من مهدیه جاویدان هستم (ساغر)پونزده سالمه.خوزستان زندگی میکنم .تمام شعرایی رو که میخونین از خودمه.خوش حال میشم نظراتتونو بدونم. تولد وب 14/10/92
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • لینک دوستان
  • ....
  • ش مثل شعر
  • مطالب زیبا وخواندنی عاشقانه
  • تیپ جالب زنهای ایرونی(توووووووووووووووووووووپه)
  • جدید ترین میکاپ های صورت،رنگ مو،مدل مو و...
  • گالری عکس های تتلو
  • جملات هشت ریشتری میترکونه
  • متن های کوتاه غمگین
  • اس ام اس غرور
  • تفاوت دخترا با پسرا(کلیک نکنی ینی نصف عمرت پرید!)
  • ضد پرسپولیس
  • ضد استقلال
  • اس ام اس شکلک دار
  • کد آهنگ پیشواز ایرانسل و همراه اول!
  • جدید ترین آواهای انتظار همراه اول
  • آهنگ های پیشواز خوانندگان آمریکایی در ایرانسل!!!
  • اصن یه وضی
  • جک باحال شب امتحان
  • تتلیتی
  • دانلود آهنگ
  • واسه عاشقای جاستین بیبر
  • ارسلان قاسمی زیبا ترین پسر ایرونی
  • باب میل همه ی دخترا
  • شیک ترین لباس های مجلسی زنانه
  • خوش تیپ ترین پسر بچه ی دنیا(واقعا خوش تیپه!)
  • زیبا ترین ست لباس زنانه2014
  • راه های کوچک کردن بینی
  • معرفی بهترین عطر ها و ادکلن های جهان
  • استقبال مردم تهران از رقص هیپ هاپ دختران!!!!!!!!!!!
  • سوتی های بزرگ
  • عکس های آرمین 2afm
  • واقعیت هایی که در مورد مغز خود نمی دانید!
  • پاتوق عاشقان شاهرخ استخری
  • عکس های الناز شاکر دوست
  • رمانسرا
  • دانلود فیلم و موزیک
  • سیگار 2
  • اس ام اس سیگار
  • عکس های متحرک خنده دار
  • نامه غضنفر به عشقش
  • دلتنگی
  • اس ام اس خیانت
  • حال گیری(کلیک نکنی پشیمون میشیا!)
  • اعتراف می کنم
  • شما یادتون نمیاد
  • جملات پشت کامیونی
  • خدافظی
  • جدایی
  • جملات تیکه دار
  • تنهایی
  • اس ام اس تبریک روز مادر
  • اس ام اس تبریک تولد
  • آیا می دانید؟
  • به سلامتی...
  • اس ام اس به زبان شیرین لری
  • اس ام اس به زبان ترکی
  • ببند نیشتو
  • "ضد دخمل"
  • "ضد پسر"
  • تست شخصیت شناسی
  • کلیک کن پشیمون شدی با من
  • عاشقانه
  • د ن د بیا تو
  • بیوگرافی بازیگران
  • صرفا جهت خنده
  • وحشتناک ترین انسان ها
  • زیبا ترین شعر های عاشقانه
  • جهان جک
  • ترل جدید و خفن
  • اس ام اس های عاشقانه
  • دنیای رمان(بهترین رمان )
  • اشعار معاصر
  • اشعار کهن
  • لغتنامه
  • شعر نو
  • معلم یار
  • معلم آنلاین
  • متن کتاب های درسی
  • گنجینه بهترین اشعار
  • سهراب سپهری
  • فروغ فرخزاد
  • دانلود سریال جدید
  • آخرین مطالب ارسال شده
  • آرشیو
    نظرسنجی
    کدام شعر زیبا تر است؟
    کدام شعر تاثیر گذار تر است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 31
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 6
  • آی پی دیروز : 6
  • بازدید امروز : 8
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 9
  • بازدید سال : 63
  • بازدید کلی : 5,549